Rechercher dans ce blog

Tuesday, January 4, 2022

Ab Osterhaus: 'Vaccineer kinderen om scholen open te houden' - wnl.tv

Kinderen zouden massaal gevaccineerd moeten worden om het onderwijs om met een gerust hart open te blijven. Dat zei viroloog Ab Osterhaus vanochtend in Sven op 1. De basis- en middelbare scholen mogen vanaf maandag weer open, waarmee het demissionaire kabinet een risico neemt, erkende ook vertrekkend corona-minister De Jonge. Osterhaus: “Ik begrijp niet waarom we niet, net als in de VS, alle kinderen vaccineren. Kinderen worden geprikt tegen van alles, maar niet tegen covid.”

Nu de scholen weer opengaan is het volgens de viroloog van groot belang vinger aan de pols te houden, omdat het risico van de Omikronvariant nog steeds niet volledig in kaart is gebracht. “De variant is waarschijnlijk minder ziekmakend en gaat harder rond, en de ziekenhuisopnames in landen als Denemarken en Engeland gaan nog niet dramatisch omhoog.” Toch vindt Osterhaus het goed dat Nederland streng is geweest met een pittige lockdown ten opzichte van andere Europese landen. “Het is een goede zaak dat we een keer voorloper zijn geweest, ook omdat we onderaan het boosterlijstje stonden.”

Vanaf volgende week gaat zwaait oud-collega van Osterhaus, Ernst Kuipers, de scepter op het ministerie van Volksgezondheid. Daar is de viroloog erg tevreden over: “Hij weet wat een ziekenhuis is, wat hem in staat stelt om als minister de goede beslissingen te nemen. Ik vind het moedig dat hij deze stap genomen heeft.”

LEES OOK: Scholen weer open, maar schade blijft: ‘Bestempel onderwijs als essentiële dienstverlening’

Door: Redactie

U heeft niet de juiste cookie settings om een reactie te plaatsen. Klik hier om uw instellingen te wijzigen

Adblock test (Why?)


Ab Osterhaus: 'Vaccineer kinderen om scholen open te houden' - wnl.tv
Read More

No comments:

Post a Comment

Krijg de pokken, zou ik bijna willen roepen - Telegraaf.nl

[unable to retrieve full-text content] Krijg de pokken, zou ik bijna willen roepen    Telegraaf.nl Een 'individuele keuze' over v...